Contentcreatie voor LinkedIn

In deze tweedaagse LinkedIn-training ga je aan de slag met het optimaliseren van je LinkedIn bedrijfsprofiel, het professionaliseren van je persoonlijk profiel en krijg je inzicht in de mogelijkheden om collega's te enthousiasmeren om LinkedIn (nog) meer in te zetten. Daarnaast ga je aan de slag met een heldere contentstrategie en krijg je volop tips en handvatten voor goede LinkedIn-posts.

In de periode tussen de trainingsdagen ga je aan de hand van opdrachten ervaring opdoen. Op de tweede trainingsdag bespreek je deze ervaring met de trainer en de mede-cursisten.

De Academie voor Overheidscommunicatie organiseert de training voor communicatieprofessionals in dienst van de Rijksoverheid.

Voor wie

Communicatieprofessionals die content maken voor de LinkedIn-bedrijfspagina, over deze content adviseren en/of die de LinkedIn-bedrijfspagina beheren.

Wanneer

7 november en 5 december. 

Waar

Centrale locatie in Den Haag.

Studiebelasting

Anderhalve dag training en tijd om het geleerde van dag 1 in de praktijk te brengen. Tussen de trainingsdagen krijg je opdrachten om op dag 2 te bespreken.

Beschrijving

  • Krijg structuur in je LinkedIn-activiteiten met een eenvoudige strategie.
  • De contenttrends van dit moment en hoe je ze toepast op de thema’s die spelen binnen jouw organisatie.
  • Succesvolle content creëren voor LinkedIn die de doelgroep raken. 
  • Maak van je collega's enthousiaste ambassadeurs voor een nog groter bereik.

De training is praktisch ingericht. Je gaat direct aan de slag. Er is ruimte voor het inbrengen van eigen dilemma’s en voor het ontvangen van feedback van de trainer en de mede-cursisten op jouw socialmediakanaal en -content.

Docent

Corinne Keijzer
Trainer, spreker, auteur en officieel Ambassadeur van LinkedIn. Sinds 2010 deelt LinkedIn-specialist Corinne Keijzer haar kennis en praktijkervaring in trainingen, sprekerssessies en boeken. Ze is docente aan de Beeckestijn Business School en heeft 4 LinkedIn-boeken geschreven, waaronder het nieuwste boek '400 tips en ideeën voor je LinkedIn-posts'. Daarnaast schrijft ze artikelen over LinkedIn en alles wat daaraan verbonden is en wordt ze regelmatig gevraagd haar advies en mening te geven op televisie, radio, in kranten en vakbladen.

Opbrengst

Na afloop van de training:

  • weet je hoe je de LinkedIn-bedrijfspagina beter inzet aan de hand van een profielscan door de trainer en welke onderdelen van belang zijn.
  • weet je hoe je het persoonlijke profiel optimaal benut en professionaliseert, voor jezelf maar ook voor je collega's.
  • ben je bijgepraat over alle ontwikkelingen en nieuwe opties op LinkedIn.
  • weet je de statistieken te raadplegen en hoe te interpreteren.
  • weet je hoe je een LinkedIn-contentstrategie op een A4tje maakt en toepast.
  • weet je hoe het algoritme werkt, hoe je tags en hashtags strategisch inzet.
  • heb je voldoende ideeën en tips om zelf posts te creëren.
  • ken je de verschillen en het effect van delen, liken, reageren en reposten en weet je hoe je je bereik het beste vergroot op de tijdlijn.

Inschrijven

Je kan je nog niet aanmelden voor deze training. 

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden van de Academie zijn van toepassing. Je kan ze downloaden van de webpagina  Algemene voorwaarden Academie voor Overheidscommunicatie.

LET OP: Na het invullen van het inschrijfformulier en de bevestiging, verschijnt een nieuwe pagina 'Controle gegevens'. Vergeet niet onderaan deze pagina op ‘bevestigen’ te klikken. Dan pas is je inschrijving definitief.

Inschrijfformulier cursusaanbod van de Academie voor Overheidscommunicatie

Leidinggevende(verplicht)
Algemene Voorwaarden(verplicht)
Informatie over de verwerking van je persoonsgegevens

'Wij gebruiken je gegevens uit deze aanmelding voor de deelnemersadministratie, ze worden vernietigd als de training is afgelopen. Je naam wordt met medecursisten gedeeld..'

Akkoordverklaring(verplicht)