Design Thinking voor beeld
Activeer je designersmindset en ontdek hoe je deze kan inzetten bij de ontwikkeling van beeldmateriaal
Een goed beeldmiddel (laten) maken hoeft niet moeilijk te zijn. Wel is het handig om op gestructureerde wijze na te denken en beslissingen te nemen over visuele communicatie en de bijbehorende middelen. Maak daarom kennis met de methodiek Design Thinking - voor Beeld.
Beschrijving
Aan de hand van deze methodiek leer je vanuit verschillende perspectieven naar het oplossen van een communicatievraagstuk te kijken. Je kruipt in de huid van de eindgebruiker en ontdekt hoe je gebruikersgericht kunt werken bij de ontwikkeling van beeldmateriaal.
Tijdens de eerste lesdag maak je kennis met de 7 posities binnen de Design Thinking – voor Beeld-aanpak. Aan de hand van een casus leer je het proces doorgronden. Tijdens de tweede lesdag ga je in duo’s aan de slag om je de methodiek meer eigen te maken.
Voor wie
Voor communicatieprofessionals, zoals communicatieadviseurs, beeldredacteuren en contentmakers die adviseren over beeld en verantwoordelijk zijn voor de realisatie ervan.
Let op: deze training is alleen toegankelijk voor communicatieprofessionals die bij de Rijksoverheid werken. De Academie voor Overheidscommunicatie organiseert de training.
Wanneer
De nieuwe data zijn:
Donderdag 4 september 9.30-13.00 uur
Donderdag 11 september 9.30-13.00 uur
Waar
Op een centrale locatie in Den Haag.
Studiebelasting
Er is geen huiswerk bij deze training.
Kosten
De kosten volgen nog.
Opbrengst
Na afloop van de training:
- weet je wat Design Thinking – voor Beeld inhoudt
- weet je hoe je Design Thinking – voor Beeld kunt toepassen bij de ontwikkeling van beeldmiddelen en het optimaal inzetten hiervan.
Inschrijven
Heb je interesse om deel te nemen aan deze training? Schrijf je dan in via Ons.Communicatierijk.