Design Thinking voor beeld

Activeer je designersmindset en ontdek hoe je deze kan inzetten bij de ontwikkeling van beeldmateriaal

Een goed beeldmiddel (laten) maken hoeft niet moeilijk te zijn. Wel is het handig om op gestructureerde wijze na te denken en beslissingen te nemen over visuele communicatie en de bijbehorende middelen. Maak daarom kennis met de methodiek Design Thinking - voor Beeld.

Beschrijving

Aan de hand van deze methodiek leer je vanuit verschillende perspectieven naar het oplossen van een communicatievraagstuk te kijken. Je kruipt in de huid van de eindgebruiker en ontdekt hoe je gebruikersgericht kunt werken bij de ontwikkeling van beeldmateriaal.

Tijdens de eerste lesdag maak je kennis met de 7 posities binnen de Design Thinking – voor Beeld-aanpak. Aan de hand van een casus leer je het proces doorgronden. Tijdens de tweede lesdag ga je in duo’s aan de slag om je de methodiek meer eigen te maken.

Voor wie

Voor communicatieprofessionals, zoals communicatieadviseurs, beeldredacteuren en contentmakers die adviseren over beeld en verantwoordelijk zijn voor de realisatie ervan.

Let op: deze training is alleen toegankelijk voor communicatieprofessionals die bij de Rijksoverheid werken. De Academie voor Overheidscommunicatie organiseert de training.

Wanneer

De nieuwe data zijn:

Donderdag 4 september 9.30-13.00 uur

Donderdag 11 september  9.30-13.00 uur

Waar

Op een centrale locatie in Den Haag.

Studiebelasting

Er is geen huiswerk bij deze training. 

Kosten

De kosten volgen nog. 

Opbrengst

Na afloop van de training: 

  • weet je wat Design Thinking – voor Beeld inhoudt
  • weet je hoe je Design Thinking – voor Beeld kunt toepassen bij de ontwikkeling van beeldmiddelen en het optimaal inzetten hiervan.

Inschrijven

Heb je interesse om deel te nemen aan deze training? Schrijf je dan in via Ons.Communicatierijk.