Raamovereenkomsten categorie Communicatie
Raamovereenkomsten Dienst Publiek en Communicatie
Klik op een raamovereenkomst voor meer informatie. Hier vind je ook de contactgegevens van de materiedeskundige contractmanagers.
Wil je met een raamovereenkomst aan de slag? Volg dan de link naar de betreffende Rijksportaal pagina.
Heb je een foto nodig, maar geen tijd om een fotograaf in te huren? Dan kun je voor nieuwsstockfoto’s of illustratieve stockfoto’s kiezen. Omdat er voor beeldbankfotografie niet tijdig rijksbrede raamovereenkomsten gesloten konden worden, zijn er ter overbrugging tijdelijke overeenkomsten gesloten. Afname hieronder is niet verplicht.
Grafische vormgeving is het vertalen van communicatieve ideeën naar een grafisch visuele vorm. Deze vertaling bestaat uit een creatief proces waarbij een grafisch ontwerper of vormgever zijn creatieve vaardigheden inzet om een grafische vorm te creëren en daarover te adviseren.
Registratie-, portret-, thema- of dronefoto's nodig? Via de raamovereenkomst Opdrachtfotografie kun je een fotograaf inhuren om deze foto's te maken.
Wil je een integrale videoproductie laten maken of zelf aangedragen videomateriaal laten monteren? Via de raamovereenkomst Videoproductie kan één van de gecontracteerde leveranciers je hier bij helpen.
Wil je een campagne laten ontwikkelen en uitwerken waarbij meerdere vormen van media worden ingezet? Maak dan gebruik van de raamovereenkomst Campagnedienstverlening.
Op zoek naar (strategisch) communicatieadvies - eventueel in combinatie met de ontwikkeling van bijbehorende communicatiemiddelen? De Nederlandse Arbeidsinspectie, de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens en de ministeries van BZ, SZW en VWS kunnen deze full-service dienstverlening inkopen via de raamovereenkomst Communicatieadvies en -uitvoering.
Op zoek naar (strategisch) communicatieadvies – eventueel in combinatie met (coördinatie van) de ontwikkeling van bijbehorende communicatiemiddelen? Via deze raamovereenkomst kunnen organisaties deze dienstverlening full-service inkopen. Let op: SZW, Nederlandse Arbeidsinspectie, VWS, BZ en RvIG hebben een eigen raamovereenkomst.
Heb je tijdelijk een communicatie- of (web)redactieprofessional nodig op junior, medior, senior of strategisch niveau? Dan kan je deze inhuren via de rijksbrede raamovereenkomst Inhuur communicatiecapaciteit. De gecontracteerde leveranciers zijn intermediairs die opdrachten snel kunnen matchen met passende zzp'ers en detacheringsmedewerkers.
Is er intern geen capaciteit beschikbaar en heb je tijdelijk een woordvoerder nodig op medior, senior of strategisch niveau? Dan kun je een externe professional inhuren via de raamovereenkomst Inhuur woordvoeringscapaciteit.
Ben je op zoek naar een externe partij die gespecialiseerd is in redactie of webredactie? Dan kun je terecht bij de leveranciers van de raamovereenkomst (Web)redactie advies en uitvoering. Zij kunnen onder meer advies geven op het gebied van (web)redactie, ondersteuning bieden en communicatiemiddelen beheren.
Wil je weten wat de effectiviteit van jouw campagne is? Kan de doelgroep zich de campagne herinneren en is de boodschap goed overgekomen? Heeft de campagne gezorgd voor een verandering in houding en gedrag bij de doelgroep? Meer inzicht in het effect van je campagne krijg je door campagne-effectonderzoek. Dienst Publiek en Communicatie (DPC) heeft een raamovereenkomst gesloten met een leverancier voor het uitvoeren van kwantitatief campagne-effectonderzoek.
Wil je advies, onderzoek en training op het gebied van digital analytics en aanverwante dienstverlening plus de inhuur van medior/senior digitaal analisten en senior adviseurs? Via de raamovereenkomst Digital en webanalytics kun je zowel advies, onderzoek en training als tijdelijke extra capaciteit inkopen.
Kwalitatief communicatieonderzoek heeft onder meer betrekking op doelgroepen, (kern)boodschappen en communicatieuitingen. Het kan inzichten opleveren op het gebied van bijvoorbeeld waardering, behoeften, meningen, motivaties en intenties. Dit type communicatieonderzoek kun je via de raamovereenkomst Kwalitatief communicatieonderzoek uitbesteden aan één van de 3 gecontracteerde leveranciers.
Hoe kijkt de samenleving aan tegen een onderwerp, een probleem of beleid? En wat betekent dat voor de communicatie daarover? Welke denkbeelden, ervaringen, emoties en frames liggen hierachter en welke rol speelt communicatie hierin? Zien we verschillen tussen specifieke doelgroepen in de maatschappij? Hoe worden verschillende communicatiemiddelen ontvangen? Communicatieonderzoek geeft antwoord op deze vragen. Communicatie en beleid kunnen op deze manier afgestemd worden op de publieksgroepen, zoals burgers, professionals of stakeholders. Onder communicatieonderzoek wordt onderzoek verstaan dat als hoofddoel heeft input te leveren voor een communicatievraagstuk of het evalueren van communicatie.
Wil je weten hoe een nieuw ontwikkeld communicatiemiddel het bij de beoogde doelgroep doet? Dan kun je een pretest overwegen. Het middel kan dan aan de hand van de resultaten geoptimaliseerd worden. Deze vorm van communicatieonderzoek kun je inkopen via de raamovereenkomst Kwantitatief communicatieonderzoek voor het pretesten communicatiemiddelen.
Wil je het gesprek aangaan met je communicatiedoelgroep en hen zelf onderwerpen ter discussie laten stellen? Wil je co-creëren met de doelgroep en de gebruiker echt betrekken bij de ontwikkeling van beleid, communicatie en/of (communicatie)concepten testen en valideren? Dan is een research community een geschikt instrument.
Ben je geïnteresseerd in communicatieonderzoek waarbij aan gebruikers actief naar hun mening over bijvoorbeeld een website gevraagd wordt? Of wil je weten hoe zij een app of prototype gebruiken? Via deze raamovereenkomst kan je user experience (UX) onderzoek inkopen.
Voor dienstverlening rond het plaatsen van advertenties (kranten, tijdschriften, abri's, social, search, display, video, jobboards, (branded) content en de radio/tv-spotjes) en de inkoop van mediaruimte heeft Dienst Publiek en Communicatie een raamovereenkomst gesloten met mediabureau Initiative Media. Je kunt er ook voor kiezen om de mediastrategie en mediaplanning anders te regelen en alleen de inkoop van mediaruimte aan Initiative Media uit te besteden.
Een online community is een afgeschermd platform waar mensen elkaar digitaal kunnen treffen. Via de raamovereenkomst Online community tooling kun je zo'n platform laten ontwikkelen, implementeren, hosten en/of beheren – eventueel in combinatie met migratie en/of community management coaching.