Inzicht in wat er leeft onder burgers

Met de veranderingen in de samenleving verandert ook het communicatieonderzoek bij de Rijksoverheid. Wat zijn de consequenties van ontwikkelingen als online gedrag, de opkomst van de netwerksamenleving en de toenemende mondigheid van burgers op methoden of thema’s van communicatieonderzoek?

De onderzoeksadviseurs van Dienst Publiek en Communicatie stelden samen met departementen, wetenschappers en onderzoekbureaus een Innovatieagenda Communicatieonderzoek op.

Deze agenda startte in 2012 met vier pilots waarin nieuwe onderzoeksmethoden zijn getest en nieuwe onderzoeksthema’s zijn onderzocht. De agenda loopt in ieder geval door tot en met 2013. Wat zijn de bevindingen van de pilots van 2012 en welke onderwerpen verdienen een plek op de agenda van komend jaar?

Op Ons CommunicatieRijk is een groep Communicatieonderzoek actief. Geïnteresseerd? Neem eens een kijkje. Je vindt er ook meer informatie over de Innovatieagenda.