Aan de slag met het vormgeven van online bijeenkomsten

In twee sessies leer je hoe je online overleggen en bijeenkomsten vormgeeft en begeleidt met energie en resultaat. Want een online bijeenkomst vraagt om een andere aanpak dan een fysieke bijeenkomst.

Waar moet je op letten, zowel in de voorbereiding als tijdens de bijeenkomst? Wat moet je juist wel en wat moet je juist niet doen? Wat zijn geschikte online werkvormen en online tools?  Hoe bereid je een programma van een online bijeenkomst voor? En hoe begeleid je deze effectief? Zodat iedereen aangehaakt blijft en zich eigenaar voelt van het proces en resultaat. Daarover gaat deze praktische training Aan de slag met het vormgeven van online bijeenkomsten.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor communicatieadviseurs die (willen) adviseren over online bijeenkomsten of deze zelf faciliteren. Dit kunnen diverse soorten bijeenkomsten zijn, bijvoorbeeld: personeelsbijeenkomsten, brainstormsessies, omgevingsanalyses, projectstartups, stakeholdersessies, informatiebijeenkomsten etc.

Wanneer

16 november (ochtend) en 2 december 2021 (ochtend of middagsessie) 

Waar

Deze training wordt online gegeven.

Kosten

€ 355,-

Programma

Het programma bestaat uit twee live online sessies met 8 - 10 deelnemers. Je gaat tijdens het programma aan de slag met jouw eigen casus. Deze casus mag ook fictief zijn.

  • Intake
  • Sessie 1: Voorbereiding en begeleiding online bijeenkomst
    • Uitgangspunten online bijeenkomsten
    • Begeleidingstechnieken voor meer focus en verbinding
    • Online tools & online werkvormen
  • Peer-review draaiboek eigen online bijeenkomst & voorbereiden oefening sessie 2
  • Sessie 2: Oefenen en experimenteren in een groepje van maximaal 4 – 5 deelnemers met online werkvormen en tools.

We zetten tijdens de training diverse online tools in. Dit is bedoeld om je te inspireren en een goede keuze voor een online tool te maken. Maar het is geen ‘knoppen’-training over online tools.

E-boek, templates en checklists

Je ontvangt bij deze training een E-boek met online werkvormen, praktische templates en checklists.

Trainer

Yvonne Lemmens is facilitator, trainer en partner bij Hartelijk Gefaciliteerd. Ze helpt professionals met verschillende rollen in organisaties om verder vertrouwd te raken met de wereld van online bijeenkomsten.

“Het inspireert om elkaar online interactief aan de slag te zien.”
“De trainer gaf me hele praktische tips waar ik direct wat mee kon.”
“Dit heeft me geholpen de drempel écht te nemen”

Na afloop van deze training...

Maak je van jouw bijeenkomsten een succes door de juiste inzet van tools, begeleidingstechnieken, online werkvormen en de juiste programma-opbouw.

Inschrijven

Je kunt je voor deze training inschrijven door onderstaand formulier in te vullen.

Algemene voorwaarden

Op de aanmelding bij een training bij de Academie voor Overheidscommunicatie zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing. Die zijn hier te lezen.

Inschrijfformulier cursusaanbod van de Academie voor Overheidscommunicatie

Leidinggevende *
Algemene Voorwaarden *

Informatie over de verwerking van je persoonsgegevens

'Wij gebruiken je gegevens uit deze aanmelding voor de deelnemersadministratie, ze worden vernietigd als de training is afgelopen. Je naam wordt met medecursisten gedeeld..'

Waarom worden deze gegevens gevraagd?

'Wij gebruiken je gegevens, omdat wij anders niet in staat zijn om je voor de training aan te melden en (eventueel) een factuur te sturen. De aanmelding heeft de functie van overeenkomst.'

Op welke manier worden je gegevens verwerkt?

'Wij gebruiken je gegevens om in een overzicht van aanmeldingen voor academieactiviteiten te plaatsen. Alleen onze eigen medewerkers hebben toegang tot dit overzicht. Voor de activiteit kan een deelnemerslijst worden gegenereerd. Je naam wordt met medecursisten gedeeld.'

Hoelang bewaren wij je gegevens?

'Binnen een maand na de cursus worden de gegevens uit onze systemen verwijderd.'

Wat zijn je rechten?

Meer informatie over je rechten vind je op de pagina 'Privacy' (link opent in nieuw tabblad).

Akkoordverklaring *