Alles draait om de WOW-factor

"Als je nieuws wil lezen, is de krant per definitie ongeschikt: daarin staat alleen maar oud nieuws”. Aan het woord is Carolien Vader, eigenaar van mediabedrijven The Big Story en Bladendokter. Ze weet alles van content, media en van digitale trends. “Sociale media veranderen de manier van informatievoorziening, van uitgeven en van contentcreatie. Het is een cliché, We roepen het al jaren. Maar nu kunnen we er echt niet meer omheen.” Ook de overheid moet zich aanpassen, wil je ervoor zorgen dat de informatie komt bij de mensen die het aangaat. Het is makkelijker gezegd dan gedaan: hoe doe je dat?

Dit artikel is geschreven door Udo Hoeke, kennisadviseur bij de Academie voor Overheidscommunicatie. Het kwam tot stand n.a.v. de kennismiddagen van de Academie voor Overheidscommunicatie op 21 januari en 2 februari 2016: ‘Hoe maak je content aantrekkelijk om te delen via social media?’ Spreker op deze middag was Carolien Vader van de The Big Story. Op de maandelijkse kennismiddagen van de Academie voor Overheidscommunicatie laten sprekers van binnen en buiten de overheid hun licht schijnen op actuele communicatieonderwerpen. Op deze manier blijven communicatieprofessionals van de Rijksoverheid op de hoogte van de ontwikkelingen in hun vak.